torsdag 11 april 2013

Suveränt bemötande på ögonkliniken i Gävle.

Idag besökte jag och min son ögonkliniken på Gävle sjukhus för en synundersökning. Min son går där regelbundet för kontroll och min dotter gör det samma. Idag skulle vi kolla synen på sonen, samtidigt väntar vi på ytterligare en remiss för annan ögonundersökning.

Så idag var vi där och det var tydligen dags för honom att ha otäcka droppar i ögonen, jag märker då hur orolig Anton blir. Jag frågar då om den remiss som finns där för en annan undersökningen som också kräver droppar i ögonen. Det är inte så kul för honom att först göra undersökning idag för att om någon vecka göra samma procedur igen.

Då tycker vår ortoptist att vi ska passa på att göra allting samtidigt. Jag berättade då även om min dotter som väntar på tid för liknande undersökning. Då föreslår hon att vi ska boka dem samtidigt och vi kommer överens om en tid som passar såväl läkare som mig och mina barn, härligt!

När jag går därifrån med en ny tid i maj känns det riktigt bra. Riktig bra bemötande och vilken servicenivå. Jag vet att de har ett stort söktryck och ont om läkare och trots detta försöker de lösa våra besök så bra som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar