torsdag 25 mars 2010

Nu är man uppsagd

Idag har jag blivit uppsagd från Ericsson. Jag träffade min chef och jag fick skriva under att jag mottagit informationen och vad det innebär. Jag har sedan hösten 2008 vart tjänstledig från Ericsson för att arbeta med uppdraget som oppositionslandstingsråd. Jag har fortfarande arbetat någon dag i veckan på Ericsson, vilket har vart viktigt för mig att få behålla kontakterna med mina kollegor och inte tappa allt för mycket av ingenjörskompetensen. Den siste juni kommer jag plocka med mig mina personliga saker och lämna tillbaka idkortet för att lämna Ericsson. Det kommer vara med blandade känslor jag lämnar Ericsson, jag kommer fortsätta med min politiska karriär vilket jag tycker är otroligt roligt och utmanande samtidigt som jag kommer sakna mina arbetskollegor och tryggheten som ändå Ericsson har stått för. Jag har en alternativ karriär, men många av mina kollegor på Ericsson kommer få det svårt att hitta en ny sysselsättning. Tyvärr gör inte Gävle kommun tillräckligt för att skapa möjligheten för nya företag att etablera sig i Gävle och växa. Det krävs en ny majoritet även i Gävle kommun, i september finns det möjlighet för Gävleborna att vända den negativa trenden genom att rösta fram en alliansmajoritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar